Diigo: marcador social i molt més

Els marcadors socials ens permeten emmagatzemar enllaços, classificar-los i compartir-los a través d’Internet.

En el cas de Diigo, se n’amplien les funcions i, a més de guardar enllaços, també permet:

diigo

URL: <https://www.diigo.com>

Característiques tècniques

  • Disposa de la possibilitat de crear grups i llistes per col·laborar i compartir la informació emmagatzemada.
  • Tant per a les llistes com per als grups, ofereix un enllaç web per poder compartir de forma pública o privada.
  • La barra d’eines és instal·lable en la majoria dels exploradors, i s’hi pot accedir des de diferents dispositius mòbils.

Propostes didàctiques

(Propostes realitzades pels participants del Curs de marcadors socials de Campus Extens.)

  • «Usar DIIGO com a plataforma de continguts d’un tema o varis temes del programa; què vull dir: doncs per exemple, ja que ens permet crear llistes o carpetes amb enllaços, podem generar i compartir amb l’alumnat una carpeta on ordenadament anem incorporant recursos que serveixen per a l’explicació d’un tema del curs i donat que podem incorporar anotacions i marcar allò més important podem usar-ho com a contingut de la nostra explicació.» (R. Comas, 2013)

  • «En el momento de realizar un “trabajo en grupo” cada grupo se podría crear su propio group para realizar el “trabajo intermedio”, existiendo un group final para presentar los trabajos definitivos (utilizo “trabajo” en un sentido amplio del término, incluyendo la presentación de las mejores URL’s). De esta manera los contenidos del group final podrían ser elementos ya depurados y no tener, como indicaba antes, un exceso de información. Cada grupo podría insertar en todas sus capturas, como tag, el número de su grupo. Así el profesor podría ir controlando el desarrollo de la actividad “individual de cada grupo” con sólo consultar la tag del grupo que interese.» (M. Rigo, 2013)

  • «En el cas de treballs en grup, la creació de distints grups et permet valorar fàcil la seva feina i resultats.» (A. Martínez, 2013)

  • «Proponer un grupo para el alumnado en el que se vayan añadiendo recursos sobre los diversos temas que se tratan en clase. De esta manera, no sólo el profesor/a añade recursos sino que puede ser un trabajo colaborativo.» (D. Javaloyas, 2013)

  • «Propongo que los alumnos expongan el resultado de sus prácticas y trabajos mediante una página web. Todas las páginas, una por grupo, se irán recopilando en una lista de diigo, y luego los alumnos podrán comentar las prácticas (páginas) de sus compañeros. A esta lista inicial de trabajos, cada grupo de prácticas deberá añadir y comentar una serie de enlaces relacionados con el tema a tratar.» (J. Guerrero, 2013).

Font: <http://bit.ly/161Y6AW>

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *