Descodificació de codis QR des de l’ordinador

Ja hem explicat en aquest blog la utilitat dels codis QR, com podeu veure a l’entrada següent:  Unitag: generador de codis QR.

El que volem explicar ara, en aquesta entrada, és com llegir, descodificar o desxifrar els QR si no disposem d’un dispositiu mòbil amb el qual escanejar els codis.  Amb l’eina gratuïta Code Two QR Code Desktop Reader podrem escanejar-los directament des de la pantalla de l’ordinador, disponible per Microsoft Windows.

Una vegada instal·lat el programa, l’iniciarem i farem clic a From screen al menú superior.

qrcdr-02-1El cursor estàndard del ratolí canviarà a una creu que ens ajudarà a seleccionar una àrea de la pantalla; seleccionarem només l’àrea que ocupa el codi QR i el programa automàticament l’escanejarà.

qrcdr-03-1

Una vegada escanejat i descodificat, es apareix el text descodificat, inclosos els enllaços; i el podrem copiar al porta-retalls o desar-lo com un arxiu.

qrcdr-04-1També podríem seleccionar un arxiu desat al disc dur dels nostres ordinadors que contingui una imatge del QR,  amb el botó From file del menú superior.

URL: <http://www.codetwo.com/freeware/qr-code-desktop-reader/>

Propostes didàctiques:

  • Aquesta eina pot ser molt útil tant per als alumnes com per als professors que no disposen de dispositius mòbils i volen accedir a informació emmagatzemada dins codis QR, en qualsevol situació d’ensenyament aprenentatge o a l’hora d’accedir a informació.

Actualització: Publicat per primera vegada el 23/juny/2015

Autor: Campus Digital

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

2 respostes a «Descodificació de codis QR des de l’ordinador»

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *