TodaysMeet, ideal per animar el debat i la participació dels alumnes a classe

T’agrada fer debats i motivar els alumnes a participar durant les explicacions que fas a classe?

Sovint, quan es demana als alumnes presencials que comentin els dubtes que tenen o que donin l’opinió sobre els temes que es tracten a l’aula, són una minoria els que hi participen. Si t’agrada conèixer quina és l’opinió dels teus estudiants i que s’animin a demanar el que no han entès o a fer aportacions mitjançant exemples i experiències, l’eina TodaysMeet et pot ser de gran utilitat.

URL: <https://todaysmeet.com/>

Per utilitzar aquest servei és necessari projectar el web de TodaysMeet a classe i que els alumnes emprin dispositius mòbils.

TodaysMeet és una eina totalment en línia i gratuïta que no requereix el registre dels usuaris. És un servei molt emprat en el món de l’educació atesa la senzillesa de la interfície i els avantatges que aporta.

Serveix per crear sales privades de xat, sense limitació del nombre de participants. La connexió es produeix en temps real.

Per accedir-hi cal anar al web de TodaysMeet.com, a continuació s’ha de donar un nom a la sala de reunions (nom de l’habitació) i seleccionar la seva durada.

 

El fet que no requereixi el registre dels usuaris permet que aquests (estudiants o professors) puguin utilitzar tant un àlies real com un de fictici, d’acord amb les indicacions del docent. Així doncs, quan el professor faciliti l’adreça URL per connectar-s’hi haurà d’assenyalar si cal escriure un àlies anònim o bé el nom i cognoms per tal d’identificar les persones que van accedint a la sala per deixar-hi els comentaris.

Tot seguit, el professor podrà compartir l’accés a la sala mitjançant:

  • Un codi QR
  • Una adreça URL
  • L’enllaç de la versió optimitzada per a projector

Aquesta sala només serà accessible durant el temps establert. Un cop passat aquest període, l’enllaç deixarà de ser operatiu. Tot i això, el professor podrà desar el contingut que s’hi desenvolupi a través de l’opció Transcript, que el descarregarà en format PDF.

Propostes didàctiques d’utilització de TodaysMeet a classe

És habitual que el professorat utilitzi presentacions PowerPoint per donar suport a les explicacions que imparteix a l’aula i després discutir sobre el contingut de les diapositives. TodaysMeet facilita que la classe sigui més dinàmica i que els estudiants, a mesura que van escoltant el professor, puguin anar escrivint les preguntes i els comentaris que van apareixent a la sala habilitada. Això els permet ser més espontanis i superar la vergonya de demanar allò que no saben en públic, així com no haver d’esperar el torn de paraula.

També pot ser molt interessant per realitzar una discussió en temps real mentre els estudiants observen un vídeo a l’aula. Els alumnes poden anar formulant preguntes i comentaris de forma anònima o bé amb indentificació (seria semblant a utilitzar Twitter amb un hashtag per iniciar un fòrum de discussió). D’aquesta manera s’evita que el professor hagi d’aturar el vídeo per resoldre les consultes i comentar les idees que sorgeixen. En finalitzar el vídeo es poden discutir les preguntes i els comentaris que s’hi hagin anat formulant.

És un servei idoni per animar i estimular el debat mitjançant comentaris, preguntes, etc., ja que permet que el professor pugui adaptar la seva intervenció a les necessitats i comentaris que va fent el públic.

 

 Recursos

Videotutorial TodaysMeet:

Eclecticedu. «El uso de Todaysmeet como herramienta de trabajo en el aula»: <http://eclecticedu.blogspot.com.es/2013/03/el-uso-de-todaysmeet-como-herramienta.html>

Tijuanotas. «Todaysmeet.com – Chat temporal»: <https://tijuanotas.com/httptodaysmeet-com/>

Autor: Campus Extens

Servei multidisciplinari que gestiona el campus virtual de la UIB, des del punt de vista tècnic i pedagògic. Les funcions del servei són donar formació i suport al professorat i a l'alumnat en l'ús de Moodle, ajudar els docents en la creació de materials didàctics i en la implementació de noves eines i estratègies educatives amb TIC.

Deixa un comentari